Ocak 05, 2013

3-2-1 Poğaçası

Tarif: mutfaktanaz'a ait
Bu sıralar yemek kitaplarını karıştırmaya fırsat bulamıyorum. Yemek blogları yeni tarifler denemek için çok ideal. Hem tarifler çok açıklayıcı bir şekilde anlatılıyor hem de bol bol resimlere yer veriliyor.
Bu poğaçanın ismi içindeki malzemelerin miktarından dolayı 3-2-1 poğaçası imiş.

Malzemeleri:
3 paket hamur kabartma tozu
2 ölçü yoğurt (ben büyük çay bardağı kullandım)
1 ölçü sıvı yağ
tuz (1 silme tatlı kaşığı kullandım)
un (yumuşak bir hamur olacak miktarda eklenmeli)
peynir (içine)
galeta unu (üzerine)

İlk 5 malzemeden yapılan hamurdan parçalar alınıp içine peynir konulup yuvarlanır. Üzerine galeta unu serpilir. 180 derecede kızarana kadar pişirilir.
NOT: Hamur yumuşak olduğu için elinize yapışıyor. Arasıra sıvıyağ ile elimizi yağladığımızda hamur hem ele yapışmıyor hem de galeta unu serpildiğinde üzerinde kalıyor.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Elinize saglik.begendiginize sevindim.hoscakalin.