Nisan 04, 2006

Katmer Poğaça

(tarif mutfak guncesi' ne ait)

Malzemeler
1 su bardagi sut
1 cay bardagi siviyag
1 yumurta (akı icine, sarısı uzerine)
1 yemek kasıgı bira mayasi
2 cay kasıgı tuz
2 cay kasıgı toz seker
Aldigi kadar un

Arasina
75 gr tereyag (oda sicakliginda)

Icine
100 gr beyaz peynir

Uzerine
yumurta sarisi

Toz sekeri, mayayi ve ilik sutu bir kaba koyup maya kabarana kadar bekletin (yaklasik 10 dakika). (Ben hamur isi yaparken sute mayayi eklemek yerine bir miktar su ve seker kullanarak mayayi kabartiyorum. Eger maya kabarmazsa dokup yeniden ayni islemi tekrarliyorum.) Maya kabardiktan sonra yumurta sarisi ve un haric diger malzemeleri ekleyin. En son elenmis unu ekleyerek ele yapismayan bir hamur yapin.

Hamuru 8 esit parcaya bolup her birini yemek tabagi ebatinda acin. Actiginiz her bir parcanin uzerini (en son parca haric) tereyagiyla yaglayin. Parcalari ust uste koyun ve acabildiginiz kadar yuvarlak acin.

Hamuru 12 esit parcaya bolun. Icine peynir (ben maydanozda koydum) koyup sigara boregi sarar gibi sarin. Iki misli olana kadar kabartin. Uzerine yumurta sarisi surup benim yaptigim gibi corek otu ve susam serpebilirsiniz.

Bu tarifi bizimle paylastigin icin cok tesekkurler Şaziye. Her turlu hamur isini cok seviyorum ve bu tarif de en cok sevdigim tariflerden bir tanesi.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bu güzel ve leziz tarif için teşekkürler

Adsız dedi ki...

herkese süper bi haberim var!
şimdi bu pogoçayı yaptım ve arasına tereyağ sürmedim daha doğrusu unuttum:)
işte herkes yağ sürmesek olurmu diyordu ya, inanın olur çünkü harika oluyor böylede,nişastası bol olsun arasında yeterli. haydi kolay gelsin şu an yine her yaptığım gibi bu pogoçayı yerken parmaklarımıda yiyorum:)