Nisan 09, 2006

Poğaça


Bu pogaca tarifini eminim herkez biliyordur. Bana tarifi veren bayan bu tarifin bi acma tarifi oldugunu soylemisti. Ama bircok yerde pogaca tarifi olarak gectigini gordum. Hangisi dogru bilmiyorum ama tadi guzel ve yumusacik. Birde ben yag olcusunu yarim bardaga indirdim. Bu pogacayi sık sık yapiyorum. En son yaptiklarim nedense hic olmadi. Hamurlari oldugu gibi attim. Kullandigim sivi yagi degistirmistim. Sanirim ondan olmadi hamurlar. Bu sefer riske atmak istemedim ve yag olcusunu azalttim. Pogacalarim eskisi kadar guzel oldu.

Malzemeler
1 su bardagi sut (ilik)
1 su bardagi su (ilik)
1/2 su bardagi sivi yag
1 tepeleme yemek kasigi bira mayasi (instant yeast)
1 tepeleme yemek kasigi seker
3 tepeleme cay kasigi tuz
aldigi kadar un

Icine
beyaz peynir ve maydanoz

Uzerine
iki yumurta sarisi
corek otu
susam

Un haric butun malzemeleri bir kaba koyun ve karistirin. Daha sonra unu ilave ederek ele yapismayan bir hamur yapip kabarmasi icin ilik bir yere koyun.
Kabaran hamurdan yumurta buyuklugunde parcalar alip acin. Icine peynir ve maydanoz karisimi koyup hamurun agzina elinizle iyice bastirin. Yaglanmis tepsiye dizin.
Uzerine yumurta sarisi surup corek otu ve susam serpin. Tekrar kabarmaya birakin. Altlari kizarana kadar pisirin.

Not: Tepsi alsin diye pogacalari birbirine degecek sekilde yerlestirmistim. Kabarinca hepsi birbirine yapisti. O yuzden sekilleri biraz bozuk oldu.

Hiç yorum yok: