Aralık 19, 2010

Ananaslı Havuçlu Kek


Bu tarifi arkadaşım Amerikalı bir arkadaşından almış. Ölçüler aslında cup ölçüleriydi. Ben bardağa cevirdim. Ananas ve tarçın keke inanılmaz bir lezzet ve koku veriyor. Şimdiden afiyet olsun.
Malzemeleri
4 yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı rendelenmiş havuç
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
1 su bardağı doğranmış ve suyu da eklenmiş ananas konservesi
2 çay kaşığı tarçın
1 paket hamur kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
2 bardak un
Üstü İçin
200 gr. labne
3 yemek kaşığı oda ısısında veya eritilmiş tereyağı
1/2 paket pudra şekeri
1-2 tatlı kaşığı limon suyu
1 paket vanilya
Yapılışı
Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Un ve hamur kabartma tozu hariç bütün malzemeler eklenir. En son un ve hamur kabartma tozu da eklenir. Yanlız ben hiçbir zaman tariflerde verilen un miktarını uygulamıyorum. Kıvamını kendim ayarlıyorum. Yumurtaların büyüklüğüne bağlı olarak un miktarı değişebiliyor çünkü. Bu kek normal kekelere göre biraz daha katı oluyor.
Kek 180 derecede üstü kızarana kadar pişirilir. Üstü için bütün malzemeler çırpılır ve kekin üzerine sürülerek servis yapılır.

Hiç yorum yok: