Ocak 19, 2009

Kakaolu Islak Kek

Tarif Sofra dergisinden...
Malzemeleri:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket hamur kabartma tozu
7 yemek kaşığı un (göz kararı koydum)
4 çorba kaşığı kakao (ben çok fazla)

Yapılışı:
  • Şeker ve yumurtalar iyice çırpılır. Süt, margarin, sıvıyağ, kakao ve vanilya eklenir. Bu malzemeden 1 su bardağı dolusu ayrılır.
  • Karışıma un ve hamur kabartma tozu eklenir. Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökülüp 170 derece fırında 25-30 dakika pişirilir.
  • Fırından çıkan kekin üzerine bardağa ayrılan karışım dökülür ve soğumaya bırakılır.

Ben kek soğuyunca üzerine 3 paket sütlü çikolata (her biri 80 gr.) ve 1 paket süt kreması karışımını benmari usulü eritip döktüm. Çikolata donunca süsledim. Orjinalinde üzerine hindistan cevizi serpilmişti.

1 yorum:

tasarım mekani dedi ki...

en cok sevdigim keklerden biri islak kektir. Hele hele yazin sicak aylarda dondurma ile bir yemeyi cok seviyorum... tskler.. selamlar..